Oana Kovacs

Vacanța mare

Când aveam 7-8 ani nu credeam că va veni o vreme când vacanța mare se va rezuma la o săptămână începută cu genele grele de somn și sfârșită fix în același mod. Dar am crescut și-am învățat că vacanțele se câștigă greu, că marea e departe și că uneori se poate trăi și fără a-i simți mirosul sărat ani la rând.

Și totuși, anul ăsta am mers la mare. Față de anul trecut, când am fost în Spania și ne-am făcut de cap o săptămână în Barcelona, în 2013 am ales să fim și martorii a diverse evenimente alături de cei dragi, fapt pentru care am tăiat din bugetul de vacanță. Asta nu înseamnă că e de rău, iubitul meu cred că se ruga să apară ceva ca să accept și eu o vacanță de leneveală, la mare (eu sunt genul de om care preferă vacanțele active, cu muuuuuuult vizitat și mers pe jos). Așa că ne-am hotărât rapid, cu doar două săptămâni înainte și am plecat în 21 iunie în Ormos Panagias, un sătuc liniștit din Sithonia, brațul din mijloc al peninsulei Halkidiki din Grecia. Am plecat cu niște prieteni, cei care au găsit și cazarea, care a fost exact ca pe internet – Studios Artemis – http://www.halkidiki.com/studios-artemis/index.htm. În caz că sunteți curioși, am plătit 25 de euro pe noapte/ cameră dublă cu baie proprie. Mr. Stefanos, proprietarul pensiunii, nu e cel mai rapid în a răspunde la mailuri, dar e simpatic și de treabă. Și are un mare plus pentru că pensiunea lui arată exact ca-n poze și e foarte curată.

Ormos Panagias e un sătuc liniștit, nici vorbă de stațiune gălăgioasă cu discoteci sau de plaje pline de gagici care fac topless. :) Cele mai apropiate plaje erau ambele cu nisip fin, liniștite, curate și cu apa albastrăăăăăăăăăăăăă, cum n-am mai văzut decât prin fotografii. Nici nu prea știu ce să vă povestesc, că am avut program de bebeluș nou-născut/pensionar relaxat în vacanța asta. Am vizitat mai multe plaje (din Vourvourou, Armenistis etc), am vizitat și stațiunea Neo Marmaras (cu viață de noapte, muuuulte restaurante, magazine, gălăgie etc) – la 20 de kilometri distanță, sătucul Agios Nikolaos, extrem de liniștit, tipic, plin de flori și oameni (bărbați și femei separat) care stăceau la givan pră socac – if you know what I mean. 😉

Am mâncat, am băut, am dormit, am făcut plajă, am făcut alergie la soare (cu cremă SPF 50+ pentru sensibili și în orele recomandate, da?), am dormit iar – pe plajă. Și am citit. Și am lenevit. Și m-am relaxat, cum nu o mai făcusem de extrem de mult timp.

Bani nu prea am stricat că nu am avut pe ce în afară de mâncare, iar poze am făcut, dar nu nemaipomenite, că săpuniera mea nu s-a transformat într-un DSLR peste noapte, cum nici mașina mea de spălat nu s-a transformat în caleașcă trasă de cai și nici eu nu m-am făcut prințesă (sau cenușăreasă). Vă atașez totuși câteva fotografii din diverse locații, iar dacă sunteți interesați de mai multe detalii legate de cazare, drum etc, sunt aici ca să vă răspund la orice întrebări.

Niște prieteni au fost așa de încântați de pozele noastre și de ce am povestit că au plecat și ei ieri la Mr. Stefanos, să se bucure de Grecia în plin sezon. :)

Camera:

Plaja mică:

Drumul spre plaja principală și peisajul de pe drum:

Plaja Lagonisi (adică cea principală – mare):

Plaja din Vourvourou (cea descoperită de noi) – la aproximativ 11 kilometri distanță de cazare:

Plaja Armenistis (blue flag) – la aproximativ 20 de kilometri distanță:

Și încă o plajă al cărei nume nu mi-l amintesc, dar pe care nu am rămas pentru că era plină ochi – era o mică Mamaia grecească (pe la vreo 15 kilometri distanță):

Niște domni din Agios Nikolaos, care cu siguranță discutau probleme importante la ceas de seară:

Mâncare:

Și Marilu, cățelușa fiicei lui Mr. Stefanos, care, de câte ori ne vedea, se trântea la picioarele noastre ca s-o mângâiem și făcea pipi pe ea de bucurie:

Pe Facebook am făcut un album cu câteva poze, diferite de cele de aici. Acestea (din postare) sunt 100% needitate. :)

Și în încheiere, trebuie să vă spun că deși o vacanță de genul ăsta nu e ceea ce visez eu, chiar am avut o săptămână superbă în Grecia. Sithonia e minunată, peisajele sunt tăietoare de răsuflare, apa e de-un albastru incredibil, plajele sunt fine, florile sunt peste tot, mâncarea e delicioasă. Nu credeam că voi zice asta, dar pe cuvânt că m-aș întoarce (bine, e important să zic că și bugetul m-ar face să mă întorc pentru că am calculat că ne-a costat cam 500 de euro pentru două persoane – cazare, transport, mâncare și alte prostii – pentru o săptămână) aici pentru un concediu de relaxare.

Comments

Oana • July 17, 2013

Previous Post

Next Post

Comments

1. Traveling Hawk July 17, 2013 - 06:56 Reply

Ma bucur ca ti-a placut Grecia, Oana! Am inteles care au fost circumstantele acestei vacante, dar lasa-ti loc – printre proiectele de vacanta – pentru Grecia, care are multe de oferit, nu doar trandaveala de pe plajele ei minunate. Sper sa fac o asemenea vacanta, ca cele despre care vorbesc, in septembrie si atunci argumentul va fi poate, mai sustinut.
    Vara frumoasa in continuare!

• Oana July 17, 2013 - 07:03 Reply

Da, mi-a placut tare mult.
      Am mai fost si-n 2007 si atunci am vizitat si Salonicul.
      Speram ca intr-un an ajungem si in Atena, e pe lista cu orase de vazut. Plus atatea altele (eu visez la Santorini).

2. cojia July 17, 2013 - 08:31 Reply

500 de euro pt amandoi? OMG. vreau si eu!!!!

• Oana July 17, 2013 - 08:33 Reply

Yep. Cu drum, cazare, masa si doua rochii pentru mine :)))). Si niste cadouri, of course. 😛

3. Bia July 17, 2013 - 11:39 Reply

Foarte bun pret :) Si noi în Corfu acu’s 3 ani (au mamă, au trecut 3 deja) am chetuit undeva la 800 de euro din care 300 a fost cazarea, dar ne-am plimbat muuult 500-600 de km pe insula, am facut parakintg etc, Grecia nu e scumpa, numai ca uneori n-ai nici banii aia putini, tre sa fim realisti.

Ma bucur ca ai fost, nici eu nu-s genul care sa stea la soare desi Clau ar fi tare fericit sa fiu, i-am promis ca data viitoare la mare o să STAM mai mult decat o sa ne plimbam 😀

• Oana July 17, 2013 - 12:40 Reply

Asa-i, daca n-ai nici banii astia de buget de vacanta e greu.
      Bia, noi vom merge in septembrie in Italia pentru prima data. Stam la mare, dar vrem sa mergem si la Florenta. Musai! Daca nu, cineva se va da cu o parte sensibila a corpului de pamant. 😀

4. Lavinia July 18, 2013 - 15:01 Reply

Grecia este destinatia mea preferata. Am grija sa imi rezerv o saptamana pe an sa ma duc la plaja si odihna undeva prin nordul Greciei. Mai nou am descoperit Perea, unde e mai lesne de ajuns dar daca as fi mai putin lenesa, vreun sat de pe Sithonia ar fi alegerea mea. Sithonia este toata un vis. Nici nu zici ca esti la 700 km de Craiova :)))

• Oana July 18, 2013 - 15:20 Reply

Eu am ajuns anul asta a doua oara in Grecia si abia acuma m-am indragostit de ea.

5. O Oană July 20, 2013 - 10:43 Reply

Prima oară în Grecia și pentru mine anul ăsta :) În Katerini.

• O Oană July 21, 2013 - 21:57 Reply

Uitasem să întreb, ceva recomandări culinare ai? :)

• Oana July 22, 2013 - 08:45 Reply

Superrr! :)
        Asa, deci: calamari umpluti cu feta si rosii, calamari la gratar (calamari oricum de fapt), caracatita, tzatziki, gyros, souvlaki, salata de vinete (diferita de a noastra), feta la gratar.
        Cam astea imi vin in cap acum… eu sincer as lasa orice pentru o portie de calamari. :)