Oana Kovacs

un_razboi_nesfarsit
21

Un război nesfârșit

Category: Călătorii, De-ale mele

sursă foto

S-ar putea ca această postare să dea puțin în politică, dar sper să uit să-mi scriu toate ideile pe care le am.

Încep prin a menționa că nu sunt o fană a domnului Robu (primarul Timișoarei, that is), dar încep să nu îi mai înțeleg nici pe timișoreni. Ideea mea a pornit de la un articol de pe tion. Deci, în Timișoara, aleșii locali se gândesc să scoată la vânzare monumente istorice pentru a fi preluate de oameni care le pot transforma în obiective turistice.

Drept răspuns la articol, vine o turmă de prost-crescuți (că nu le pot zice altfel) și încep să toarne cuvinte alese gen: ”Pai vinde-o pe ma-ta vinitura de primar efeminat!
Nesimtitule ordinar!”

Cum spuneam, nu-s eu fană Robu, dar logica mea e următoarea (valabilă de pus în aplicare în orice oraș din țara asta):

NU vindem monumentele istorice:

  • se dărâmă și o să avem ruine istorice, la fel de vizitate ca monumentele acum, adică deloc.

(DA) vindem monumentele:

  • o să le preia persoane cu bani, o să le pună în circuiltul turistic și o să câștige bani (cât tupeu, domle!);
  • o să plătească taxe la primăria Timișoarei: pentru teren, pentru business etc. => vor merge bani la primărie, deci bani pentru oraș!

Ideea e că (as far as I know) primăria nu se îmbogățește atât de pe noi, simpli plătitori de taxe, cât de pe taxele aplicate firmelor. Deci, dacă există firme, merg bani la primărie. Iar banii ăia pot fi investiți în oraș.

Nu scrie niciunde în articol că o să se vândă monumentele ca să fie dărâmate, scrie clar ce se va întâmpla cu ele. Dar dacă băieții dăjtepți citesc pe diagonală, nu află informația completă.

Știu că toată lumea-i supărată din cauza rromilor care au cotropit centrul în știm ce condiții în timpul administrației Ciuhandu. El nu mai e. Hai să-l lăsăm pe Robu să-și facă treaba și să ne gândim că trebuie cumva să se genereze venituri în oraș, nu doar să se pape.

Avem de ales între pierderea sigură a monumentelor istorice și șansa de a le pune în valoare. Ce alegem?

Observ că tot mai mulți oameni se prostesc pe zi ce trece. Banii NU SE SCOT LA IMPRIMANTĂ, trebuie să aibă o provenieță logică, da??? Deci nu înțeleg de ce se poartă niște războaie care nu duc la nimic.

Gata, m-am calmat! :D

Comments

Oana • August 6, 2012


Previous Post

Next Post

Comments

  1. Savoir Faire August 6, 2012 - 08:51 Reply

    Daca vinde monumentele, suntem singuri ca banii ajung in portofelul statului si nu in buzunarul unui mafiot local ?
    Cum putem sa fim siguri de asta ?
    Poate un public oficial sa vanda unui privat ceva care apartine statului?
    In loc de “Ramane la stat si se darama” si “O ia privatul si o imbunatateste” nu exista si alternativa “Ramane la stat si o imbunatateste statul”
    Banuiesc ca nu exista, dar de ce nu exista?
    Intr-o tara normala asta era singura varianta logica.

    p.s nu citesc pe diagonala

    • Oana August 6, 2012 - 09:04 Reply

      Pai daca se vand, de ce sa ajunga banii tot la stat?
      Sa zicem ca eu am bani. Cumpar un monument si il refac, il bag in circuitul turistic. Bag banii mei si munca mea. DE CE sa dau profitul la stat? Dau taxe si impozite la stat, nu muncesc pentru stat pe banii investiti de mine, ca nu-s dusa cu pluta, nu?

    • Oana August 6, 2012 - 09:09 Reply

      Stai ca am citit eu aiurea. Is de acord cu tine cu alternativa ideala, dar nu exista finante pentru asa ceva. Renovarea monumentelor costa extrem de mult si din pacate, nu sunt bani. Cel putin la noi. Si atunci mai bine sa le refaca cineva decat sa pice…

      • Savoir Faire August 6, 2012 - 10:36 Reply

        Ma apucasem sa iti dau reply la primul comentariu
        :lol:
        Deci sunt de acord cu tine, decat sa nu le avem, mai bine sa le avem la privati, cu toate ca ma racaie pe stomac si treaba asta.
        Dar ramane cealalta intrebare:
        Cum poate un singur om (in numele statului) sa vanda ceva ce apartine tuturor ?
        Scopul primarului chiar nu e acele de a face pe agentul de vanzari-cumparari.
        Nu sunt de acord nici cu injuratul, dar daca nu se poate cu vorba buna :(

        • Oana August 6, 2012 - 11:14 Reply

          Nu stiu cum va decurge legal treaba asta, dar atata timp cat se vor valorifica, nici nu prea imi bat capul. Daca ai vedea cum arata cladirile de care se discuta… te-ar lua durerile de cap :D.

          • crinutza August 8, 2012 - 12:35

            Probabil prin hotarare de consiliu sau ceva de genul…

  2. Oana S. August 6, 2012 - 10:06 Reply

    Comentatorii ăştia de profesie (atâta-i duce mintea, ce altceva pot să mai spun) au impresia că le creşte popularitatea şi statutul de patrioţi cu cât înjură mai abitir.

    În altă ordine de idei, pe mine mă cam deranjează ideea asta (http://www.opiniatimisoarei.ro/primaria-timisoara-vrea-sa-dea-liber-la-terase-in-toate-parcurile-importante-ale-timisoarei/03/08/2012), nu cea cu monumentele.

    • Oana August 6, 2012 - 10:30 Reply

      Am citit si aia. Daca nu sepaseste 4% din suprafata mie mi se pare OK pentru ca-n Parcul Rozelor daca mergi, de exemplu, n-ai nicio apa de unde sa iti iei. Atata timp cat arata decent si is instalate legal si nu produc stricaciuni, eu una-s pentru.

      • Oana S. August 6, 2012 - 19:08 Reply

        Dacă-s simple şi nu dau în piţiponceală, cu muzică la maxim şi alte figuri ar fi ok. În Rozelor e crimă, ştiu, nici măcar fântână ca-n Botanic n-am văzut. Am însă încredere că n-or să se facă prostii.

    • Savoir Faire August 6, 2012 - 10:43 Reply

      “Toate parcurile importante ale Timisoarei vor avea cate o terasa la care oamenii vor putea sa se relaxeze”
      Parcurile exista de 15 milenii si pana acum lumea s-a relaxat foarte bine si fara terasa.
      WTF ?!
      A se relaxa in opinia primarului = a bea bere ca porcii + a manca multi mici si mustar in timp ce te uiti la meci.
      :lol:
      E strigator la cer !
      Dupa ce au furat cu 4 maini si s-au terminat toti banii pe care-i puteau fura, s-au gandit ca e bine sa faca ei o terasa, dar nu ca sa aduca bani pentru oras, ci pentru ca nu mai aveau ei ce fura.

      • Oana August 6, 2012 - 11:36 Reply

        Nu-s de acord cu tine. Ai fost in vreunul din parcuri?
        In majoritatea n-ai nici de unde sa-ti iei o sticla de apa :).
        Daca nu ma insel commentul e de pe net, dar iti zic eu ca unele terase din centru is chiar dragute si daca s-ar face ceva elegant, simplu si curat ar fi ok.

  3. Laura August 6, 2012 - 10:54 Reply

    Poate ca parerea mea nu e chiar la locul ei, nefiind membru al comunitatii timisorene. Insa mie mi se pare o initiativa foarte buna… cineva trebuie sa investeasca in monumetele istorice ale Romaniei. Ori daca statul si primariile nu au fonduri, mi se pare foarte in regula sa le permita celor care le detin sa o faca. Altfel, chiar daca in 50 de ani vor curge bani cand dai drumul la robinet, nu va mai fi in picioare obiectul investitiei.

    • Oana August 6, 2012 - 11:17 Reply

      Exact, monumentele risca sa pice pe noi daca nu ne ocupam de ele acum… Si e pacat de ele, ca stau in paragina.

  4. Harry August 7, 2012 - 02:42 Reply

    In primul rand sustin vanzarea imobilelor vechi-cladiri istorice daca nu gazduiesc muzee, teatre, opere, adica institutii publice. Doar asa pot fi refacute si redate circuitului turistic, pentru ca niciodata autoritatile nu vor avea banii necesari reabilitarii lor. Din discutiile purtate du dl. Radu Cornescu – vicepresedintele arhitectilor din Dobrogea am aflat ca, costa mai mult reabilitarea cladirilor decar demolarea lor si reconstruirea 1:1. In alta ordine de idei pentru a incuraja investirorii sa vina si sa preia cladirile acestea trebuiesc vandute la un pret sub nivelul valorii reale insa cu niste conditii clare de reabilitare. Ma refer la modificari aduse, interzicerea demolarii etc, clauze care sa specifice clar un interval limita de demarare a lucrarilor.
    Insa ce am intriga la cazul din Timisoara. Cu toti cunoastem mafia imobiliara tiganeasca din centru, insa am s atrec peste ea. Ce nu pricep…cum de are primaria cladirile istorice in propietate. Nu au fost demarate procedurile de retrocedare? Spun asta pentru ca la Constanta primaria nu mai are de foarte multi ani cladirile in patrimoniu, cam undeva la 90% daca nu chiar mai mult au revenit urmasilor fostilor propietari. In rest initiativa primariei e laudabila. Nu vreau sa o dau in politica dar cand Mazare a vrut sa vanda cazinoul din Constanta unei firme care sa il reabiliteze si sa il reintroduca in circuitul international al jocurilor de noroc toata tara a sarit in sus de fund. Acum cladirea a ajuns la ministerul dezvoltarii si zace abandonata in ruina. Personal sper sa revina la primarie si sa fie vandut. La fina sper ca proiectul primarului Timisoarei sa devina relitate si sa fie reata splendoarea de altadata acelor cladiri istorice.

    • Oana August 7, 2012 - 07:04 Reply

      Chestia asta legata de costuri o stiam si eu. Costa o avere, la propriu, sa reabilitezi o cladire.
      Cum de are primaria asa ceva in patrimoniu? No idea.

  5. Myriam August 7, 2012 - 12:52 Reply

    Mi s-ar parea normal ca daca un tip ia un monument, jumatate din castiguri sa mearga la bugetul local, si cealalta jumatate in buzunarul celui ce-a investit in restaurarea cladirii, ca sa isi scoata banii pe investitie cumva. Oricum ,daca ai bani sa restaurezi ditamai monumentul, nu cred ca ai probleme financiare, numai nah, intr-un fel trebuie privita drept investitie de ambele parti, ca tot sunt romanii morti dupa bani. Cum ai zis si tu, decat sa se darame? Plus de asta, daca nu respecta conditiile din contract, cineva poate sa-l traga la raspundere pe cel care se ocupa de restaurarea cladirii, ca doar de-aia avem lege. E oare doar o impresie a mea, sau romanii cam traiesc cu convingerea ca in spatele oricarui lucru bun se ascunde o manevra, o smecherie? Si se mira ca nu se misca nimic…

    • Oana August 7, 2012 - 14:57 Reply

      Hmm… e adevarat ca persoana care cumpara asa ceva nu are probleme financiare, dar asta nu inseamna ca fructele muncii lui trebuie sa mearga la stat. Pentru ca e vorba de munca si de bani proprii la urma urmei. Si sigur plateste taxe de-i ies pe ochi :D.

      • crinutza August 8, 2012 - 12:38 Reply

        Nu cred ca scoate nimeni din buzunar banii astia, mai degraba isi iau credit pentru (macar o parte din) suma.

        • Oana August 8, 2012 - 15:51 Reply

          Pai daca e genul ala de credit, de la banca, inseamna ca mai si dau aproape dublu inapoi, ceea ce e enorm.

  6. crinutza August 8, 2012 - 12:39 Reply

    La halul in care arata unele cladiri (vezi pe aia din Marasti), mie mi-ar conveni si sa le darame, doar sa nu le mai vad acolo!

    • Oana August 8, 2012 - 15:51 Reply

      Mie mi-ar parea rau dupa ea :D.

Leave a Reply