Oana Kovacs

Ce mi-a plăcut în Barcelona

Ar fi atâtea de zis despre Barcelona și despre vacanța asta că nu aveam cum să le înghesui într-o singură postare. Așa că am început cu mâncarea și continui azi cu ce mi-a plăcut în acest oraș imens și super aglomerat. Le scriu cu bullets, ca să fie mai simplu de citit.

• Curățenia: orașul e incredibil de curat. Am văzut o paradă în urma căruia a rămas ceva gunoi. Guess what? După ultima trupă de toboșari din paradă a urmat mașina de salubrizare. O oră după strada era curată. Lună și bec. În plus, noaptea se spală străzile, toate (!), inclusiv trotuarele.                                                         Poză de la paradă
  • Sistemul de transport: poți în mai puțin de oră să ajungi dintr-un capăt în altul, n-am dubii, poate chiar mai puțin de 45 de minute. Ne-a ajutat foarte mult. Fiecare metrou vine la 3 minute, orașul e răspândit de linii și există hărți în toate stațiile.
  • Atracțiile: sunt așa frumoase și îngrijite de-ți vine să pupi și băncile din Parc Guell. Sunt emoționant de frumoase.                                                     Carusel de la Tibidabo
  • Mâncarea: needless to say! Mie îmi place să încerc chestii noi și să mănânc în general. Cred că postarea de ieri spune tot.
  • Plaja: ah, nu mai văzusem marea de 3 ani și îi duceam lipsa. Frumoasă. Barceloneta Beach a fost în 2005 pe locul 5 în topul celor mai faine plaje din lume.                                         Prima dată la Barceloneta Beach
  • Arhitectura: Barcelona nu e doar Gaudi. Orașul ăsta e absolut splendid. Eu îs profană în ale arhitecturii, dar m-a impresionat extrem de tare totuși. Totul se leagă: clădiri vechi, noi, biserici, monumente, natură.Cea mai veche biserică din Barcelona – de prin 900 – 1000 AD
  • Limba spaniolă: da, m-am uitat la telenovele până prin adolescență. Credeam că nu mai știu nimic, dar m-am surprins :)). În plus, am constatat că știu numerele pentru că seamănă cu cele din franceză pe care le-am învățat de nevoie la un moment dat și au rămas stucked undeva in the back of my mind.
  • Barurile: nu am făcut chiar bar-hopping, dar am fost în niște locuri faine faine, total diferite unele față de altele.La El Rabipelao meniul era scris pe pereți. Băuturile erau cam pe bază de rom. MULT rom!
  • Educația și cultura: nu am intrat în prea multe muzee sau atracții, dar și unde am intrat am fost nu uimită (că am fost și-n multe astfel de locuri în Germania și cam știam la ce să mă aștept) ci bucuroasă să văd că se investește în asta.La Cosmo Caixa ne-a întâmpinat la intrare nimeni altul decât Einstein! 🙂

Aș vrea să scriu și despre ce NU mi-a plăcut în Barcelona. Ar mai fi o tonă de chestii de zis despre vacanța în Spania dar nu știu cât e de interesant sau cel fel de informații vreți să aflați.

Comments

Oana • October 2, 2012

Previous Post

Next Post

Comments

1. Savoir Faire October 2, 2012 - 08:15 Reply

totul se rezuma la un singur cuvant, “occident” !
    Si lumea se mai leaga de mine cand spun ca R(r)omania e inferioara din multe puncte de vedere :).
    De un car de ani ma intreb la ce te ajuta sa fi patriot…
    Pana la urma patriotismul inseamna sa iubesti si sa ridici in sclavi locul si traditia unde tu in mod aleatoriu te-ai nascut.
    Il auzisem eu pe unu care incepuse sa ma ia cu fraze poetice de gen “romania are coroana de munti falnici, campii din belsug si ape stralucinde”
    pai bine, bine… Dar alte tari nu au munti si campii si ape ?
    Dupa ce ca in romania avem 3 lucruri mari si late si avem impresia ca acele 3 sunt 3000, nici pe alea nu le valorificam.
    Turism se face in toata galaxia, mai putin in romania si postarea ta imi dovedeste a mia oara acest lucru.
    😀

• Oana October 2, 2012 - 09:05 Reply

Is si nu de acord cu tine. In Romania sunt locuri frumoase de vazut, dar nu-s promovate cum trebuie. Eu m-am plimbat destul de mult prin tara si inca n-am vazut tot ce mi-am dorit sa vad. Tu pe unde ai fost in Ro?
      P.S. Si stai ca nu a venit inca postarea cu treburile care NU mi-au placut la Barcelona. 😀

• Savoir Faire October 2, 2012 - 15:51 Reply

Din Roumanie am plecat cand eram mic, dar am vazut destule in Romania cat sa ajung la o concluzie:
        Avem un potential “x”, dar valorificam doar o fractie super mica din acest x.
        Cu ce ne incalzeste sa stim ca avem obiective turistice daca nu le folosim la adevarata lor capacitate ??
        Adica le avem dar nu le folosim, deci nu le avem !
        exemple clasice:
        Pe litoralul romanesc sunt ‘nspe sute de tigani care asteapta sa ma fure.
        Am mari posibilitati sa imi tai picioarele in scoici si in cojile de seminte de pe plaja sau in alternativa sa imi fac tricou de alge sau de pesti morti.
        Plaja libera este aproape inexistenta, drumuri nu sunt, turistii nu sunt tratati bine, nu beneficiez de ghid atunci cand ar trebui sa beneficiez, daca imi rup picioarele la munte sau in oricare alt loc din tara, ambulanta va ramane in zapada, in noroi sau va face accident.
        Daca vizitez o salina risc sa mor in lifturile care in teorie nu mai sunt funcionale.
        Popii si maicutele imi vor cere bani pentru orice, bani pe care evident nu sunt obligat sa-i dau, dar in alte tari nu se face asa !
        Daca vreau sa ies seara la o plimbare risc sa fiu halit de cainii vagabonzi si cand dau sa ies din tara am trei posibilitati:
        -masina personala, care o stric pe drumurile de catifea, deci nu se renteaza !
        – cu autocaru’ ca sa mi se ceara spaga la vama sau sa fiu batut si talharit de tiganii de la alba neagra.
        – cu avionul, unde risc sa imi incurce bagajele, unde risc sa ma opreasca in vama sau unde vamesul poate sa ma faca sa pierd cursa din cauza unor documente care in alte tari nu trebuiesc.
        Evident risc sa pierd avionul si din cauza casei de schimb valutar din aeroport care este mereu inchisa.
        Mai are rost sa spun ca e foarte plauzibil ca eu sa iau bataie de la un unsoros care scuipa seminte la coada la aeroport sau chestii de genu’asta.
        Astept si aia cu ce nu ti-a placut 😀

• Oana October 2, 2012 - 15:54 Reply

Unele chestii din cele enumerate de tine ti se pot intampla si-n alte parti. O sa intelegi maine. 😀

2. Deea October 2, 2012 - 09:18 Reply

Ce-ti mai place sa ne faci in ciuda…
    Ma bucur ca te-ai distrat si mie chiar mi-ar placea sa scrii despre ce NU ti-a placut in Barcelona.
    Cred ca ar fi un ghid bun despre ce sa nu faci sau pe unde sa nu mergi ca sa ai o vacanta de vis.
    Te pup, Oana!

• Oana October 2, 2012 - 10:45 Reply

Maine va fi despre ce nu mi-a placut. Si va urma si un ghid cu ce e fain de vizitat, ok? 🙂

• Deea October 3, 2012 - 17:44 Reply

Am citit. Multumesc 🙂

• Oana October 3, 2012 - 18:12 Reply

Cu plăcere.

3. joe October 2, 2012 - 09:20 Reply

Eu sunt mai cinic asa si vreau si parti negative :p Oricum, ai avut o drumetie frumoasa.

• Oana October 2, 2012 - 10:45 Reply

Maine vin partile negative :).

4. Oana S. October 2, 2012 - 10:20 Reply

Creepy Einstein, o să mă bântuie azi :)) Parcă-parcă aş pune şi eu Spania pe travel wishlist. Nu de alta, dar ar fi păcat să mă fi uitat la telenovele şi să nu iasă nimic bun din asta.

• Oana October 2, 2012 - 10:47 Reply

Chiar era super creepy. Si langa el era inca un personaj faimos. La fel de creepy! :))

• Oana S. October 3, 2012 - 11:25 Reply

Hitler? :))

• Oana October 3, 2012 - 12:07 Reply

Nu. Alt scientist, am un lapsus acum cu numele lui. Tot de ceara, tot ca mort. Si intr-un muzeu era Tolstoi de ceara inconjurat de gaini si de pene. Mega-creepy!

5. Ioana October 2, 2012 - 10:45 Reply

Barcelona este pe lista mea de vizitat. si sper sa ajung f curand! il ador si asta doar din poze 🙂 <3

• Oana October 2, 2012 - 10:48 Reply

Pai iti tin pumnii sa iti indeplinesti dorinta cat mai repede.

6. Andra October 2, 2012 - 11:10 Reply

Oana, mi+a placut atat de mult articolul tau. Intotdeauna am vrut sa vad Barcelona, iar acum imi doresc si mai mult. Eu sunt curioasa ce ai recomanda pentru vizitat in afara de monumentele arhi-cunoscute. 😛

• Oana October 2, 2012 - 11:26 Reply

O sa scriu si un articol de genul ala :).

7. dojo October 2, 2012 - 11:51 Reply

Am umblat suficient de mult incat sa imi dai seama unde avem lacune. Si le avem 🙁

Oricum Barcelona e SUPERBA. Am facut doar o mica descindere de 8 ore, intre 2 zboruri, dar ne-a foarte placut. Sper sa ajungem sa o aprofundam.

• Oana October 2, 2012 - 11:55 Reply

Is convinsa ca daca o vei vizita o sa iti placa.

8. Ana Q. October 2, 2012 - 12:55 Reply

Si noi planuim sa vedem Barcelona in urmatorii ani asa ca postarea asta a picat la fix. Acum imi pare rau ca nu m-am dus cand am avut ocazia si tatal meu locuia acolo. Ma rog, copil naiv de 20 de ani eram pe atunci. credeam ca astfel de ocazii se ivesc oricand, peste noapte.
    ma bucur ca te-ai simtit bine si ca ai avut parte de vreme frumoasa. Asteptam si elementele negative si orice mai vrei tu sa impartasesti cu noi despre aceasta experienta.

• Oana October 2, 2012 - 14:32 Reply

Maine vine postarea despre ce nu mi-a placut si pb. voi avea si una gen ghid. Sa mergeti daca aveti ocazia, e un oras super frumos.

9. Andra :) October 2, 2012 - 14:26 Reply

Faina vacanta ai avut in nebunatica Barcelona 🙂
    Mi-ar placea sa mai citesc la tine despre locurile care ti-au placut, concret, si as vrea sa vad poze cu oamenii de pe strada – daca ai facut. Eu de obicei nu prea pozez persoane, prefer sa surprind cladiri si strazi, asa ca mi s-ar parea interesant de aruncat un ochi pe fauna de pe Rambla, de exemplu.

• Oana October 2, 2012 - 14:33 Reply

O sa vad cat de mult am surprins oamenii si incerc ca postez si asa ceva.

10. Chaika October 2, 2012 - 19:05 Reply

Barcelona este un oraș superb. În cazul meu lista de NOT-LIKE conține un singur lucru: criza financiară (și implicit lipsa joburilor). Trebuie să fie superb să locuiești acolo.

• Oana October 2, 2012 - 19:29 Reply

Mmm, eu as zice ca are mai multe minusuri. Daca vei citi maine, vei intelege.

• Chaika October 3, 2012 - 02:14 Reply

La mine a trecut ceva vreme de când am fost, e posibil să fi uitat relele și să fi ținut minte doar lucrurile frumoase. Deci, aștept cu nerăbdare să citesc ce vei scrie! 🙂

11. Aliceee Traveler October 3, 2012 - 00:44 Reply

Barurile din Barcelona sunt de o originalitate iesita din comun! Cata varietate am vazut acolo nu am vazut in nici un oras, nici macar in Londra care e cunoscut pentru pub-uri si cosmopolit!

12. Monica October 3, 2012 - 20:06 Reply

vaaai mi-ai facut o poza sa ma uit la pozele mele … din Bacelona. Sa mi caut junalul (aveam si atunci blog, dar nu era ca acum – atunci scriam intr-un jurnal “palpabil”) .

Imi amintesc de Poble Espanyol. Mi-a placut mult. De muzeul muzicii. de pacul Guel. De Tibidabo. De multe . Mi-e asa dor si cred ca o sa accept invitatia sora-mii ca mereu ma cheama. “Mai vino la noi, ca ajungi repede cu avionul!” Plus ca as avea unde sa dorm. Adica as scuti o cheltuiala.

Ce ma bucur ca ai fost! 🙂

• Oana October 3, 2012 - 20:30 Reply

Mergi, esti o norocoasa ca ai la cine sta.
      Si eu ma bucur tare mult ca am fost, visam asta de ani buni. 🙂