Oana Kovacs

Cum m-am îndrăgostit iremediabil de Praga

Acum o săptămână și ceva, într-o miercuri, puneam la punct detalii legate de lucru cu Andreea, care se pregătea să plece la Praga. Din păcate, câteva ore mai târziu, ea a trebuit să renunțe la excursie și așa… am aflat eu că în mai puțin de 24 de ore urma să fiu în drum spre capitala Cehiei. Inutil să vă zic că eram în mijloc de TESZT, nu aveam bani și nici papuci comozi de vreme rece (că toată lumea a avut grijă să mă informeze că-n Cehia e frig uitând de elementul ploaie :) ), plus că aveam de lucru gârlă. :))

Am plecat de la job la shopping, de la shopping la teatru și de la teatru acasă să-mi îndeplinesc datoriile. Și pe la două jumate noaptea, numai bine m-am apucat de bagaje, ca să mă trezesc joi pe la 6 și ceva și să fuuuuuuuuuuug înspre taxi să mă ducă la casa Adam Muller Guttembrunn, de unde a avut loc plecarea în excursia organizată de Ultramarin. Evident, am ajuns ultima, și-am și plecat. Deși ghida a fost o drăguță (și-o super informată, țin să vă zic!) eu recunosc că am și dormit de-am rupt pe drum, că am rămas singură pe două locuri și m-am contorsionat mai ceva ca o pisică. Trebuia să dorm, ca să-mi refac forțele, nu de alta. 😛

Să nu mai bat câmpii, seara am ajuns într-o Cehie plouată rău, după un drum lung prin ploaie multă și deasă. Și dă-i și plouă. Noroc că-n hotel era fain, căldurica căldurică și mâncărica mâncărică (bună și multă). Deci am dormit și joi noaptea ca un prunc.

DSCN2953Muzeul Național fotografiat din autocar (la sosire), în ploaia torențială

Vineri am plecat de dimineață să vizităm, vă zic traseul pe scurt acum, că zilele viitoare, vreți, nu vreți, o să auziți pe rând de toate atracțiile la care am zăbovit: mănăstirea Strahov, mănăstirea Loreta (cu al ei Soare Praghez), castelul din Praga (unde am văzut schimbul de gărzi de care vă voi zice), catedrala Sf. Vit, Ulița de Aur, Podul Carol, Ceasul Astronomic (fabulos), Piața Wenceslas. Toate astea și altele pe care le-am văzut din mers, le-am vizitat cu ghid (ceva nou pentru mine). Evident, am primit informații peste informații și-am reținut că cehii îi cam iubesc pe Sfântul Ioan de Nepomuk și pe Sfântul Gheorghe (Jiri). Am ajuns seara ruptă, obosită, plouată, fericită, cu cadouri cumpărate și cu un mare plan pentru sâmbătă.

DSCN3061Soarele praghez

Praga e atâââââââââââââât de frumoasă că n-am cuvinte. Viena a pălit în ochii mei, din cauza acestei vizite. :) De aceea m-am felicitat că nu am ales excursia opțională la Karlovy Vary și-am profitat de programul liber de sâmbătă. Așa că-n prima zi de weekend ne-am înarmat cu bilete de călătorie pe 24 de ore, umbrelă și-un strat gros de haine și-am mers la Muzeul Național (am văzut o foarte mică parte din el), la Dancing House, la Hard Rock Cafe și la Turnul de Televiziune. Cam puține, veți zice, dar vă zic sincer că ploaia ne-a întârziat mult. Ba ne ploua pe hartă, ba nu găseam rapid un cunoscător de engleză pentru indicații, ba am luat aiurea tramvaiul, ba nu vedeam de umbrelă. Noroc că sâmbătă înspre seară am găsit niște papuci comozi de hipster la un preț ok, altfel nici nu vizitam atâtea, că eu am văzut Praga udă la picioare în rest. După ce-am binecuvântat magazinul New Yorker, m-am bucurat că pot să-mi continui vagabondajul liniștită și uscată. :)

Sâmbătă am încheiat seara cu niște oameni super mișto din grup, într-un restaurant unde am ajuns ”pe pile” și-n care am stat mult și bine la povești. Așa am aflat și că am trecut prin cea mai abruptă stație de metrou din Praga, unde, la propriu, aveam impresia că mă duc în nas. :))

DSCN3282În față la Hard Rock Cafe Praga

Cumva, prin furtuna asta de evenimente, ploaie, mers pe jos, atracții, apă-n teniși, mulți kilometri cu autocarul, mâncare foarte bună, noi prieteni, idei de articole pe blog (gârlă, nu alta) – m-am îndrăgostit de Praga. Din punctul meu de vedere, e un oraș de basm. Citiți Kundera și Viewegh, străbateți străzile pe jos, testați mâncarea, beți bere, negociați când cumpărați suveniruri, profitați de cultură, faceți poze. Praga e splendidă!

Drum spre casă de duminică a trecut repede și dorul de Cehia încă nu s-a stins și presimt că nici nu va trece repede. Dacă v-am făcut curioși, vă anunț că urmează o serie de articole despre Praga (pline de poze): despre atracții, prețuri, mâncare, lucruri bine de știut, dar și despre oameni. Sper ca la sfârșit să visați și voi la orașul ăsta de poveste. :)

Astăzi puteți citi pe blogul Andreei impresiile mele despre organizarea excursiei și serviciile oferite despre Ultramarin.

Comments

Oana • June 10, 2013

Previous Post

Next Post

Comments

1. simsim June 10, 2013 - 06:43 Reply

dupa un an de trait in Cehia iti spun cu mana pe inima ca Praga e faina…dar sunt atat de multe orase superbe si aproape in fiecare weekend eram in excursie. si eu in Praga am prins o zi mai ploioasa, dar in rest a fost senin:)

• Oana June 10, 2013 - 06:57 Reply

Un an in Cehia, ce frumos! Te invidiez asa un pic. :)

2. simsim June 10, 2013 - 07:05 Reply

adevarul e ca am vizitat mai mult ca in Romania…poate si pentru ca stiam ca timpul e limitat si am profitat la maxim.

3. cotos June 10, 2013 - 09:36 Reply

Toata lumea isi face poza la Hard Rock Cafe. Da Praga este una dintre cele mai frumoase orase de pe continetul nostru. Iti taie respiratia.

• Oana June 10, 2013 - 10:25 Reply

Eu nu mi-am facut doar poza, am si stat la o bere. :)

4. Ari June 10, 2013 - 12:29 Reply

Mihai a fost acum cativa ani si a fost incantat, desi cred ca a avut parte tot de vreme rece si ploioasa ;)) Mi-a promis ca vom merge candva impreuna, intre timp m-am indragostit de Praga si fara sa o vizitez, citind “Daughter of Smoke and Bone”. Desigur, abia astept sa vad ‘live’ sursa de inspiratie 😀

PS: cele mai faine calatorii sunt cele neplanuite!

• Oana June 10, 2013 - 12:32 Reply

Ari, ma crezi ca eu nu o aveam deloc pe shortlist? :)
      O aveam in minte, dar undeva si candva. Si acum sunt asa de fericita ca am vazut.
      Eu am citit despre Praga de la Kundera si Viewegh.

5. O Oană June 10, 2013 - 20:35 Reply

Eram sigură că una din voi (când am citit la ea că mergi tu) se va îndrăgosti de Praga. Abia aștept să retrăiesc zilele alea frumoase din 2009 citind ce ai experimentat tu!

• Oana June 10, 2013 - 21:01 Reply

O să ai ce citi. 😛

6. Eu și copilul meu | Oana Kovacs
  7. Pragheza June 18, 2013 - 15:27 Reply

LOL ce poza tipica de turist care se pozeaza cu logo-ul Hard Rock Cafe dar ignora povestea casei care il gazduieste …

Ai inssssssa puncte in plus pentru ca ai scris Podul Carol nu Podul Charles, ca sa nu mai vorbesc ca ai apreciat Ceasul Astronomic!

Si bine ca ai scapat din inundatiile recente, noi inca ne mai uscam …

Daca-ti plac Kundera si Viewegh in traducere, sa stii ca in original sunt si mai si!

• Oana June 18, 2013 - 15:31 Reply

Pragheza, nu stiu de ce crezi ca daca nu am scris aici povestea casei care gazduieste Hard Rock Cafe am ignorat-o. :)
      Merci de puncte, desi nu stiam ca se dau.
      Imi plac si Kundera si Viewegh si sunt convinsa ca suna minunant in original, din pacate eu nu vorbesc limba ceha si nici n-am in plan sa o invat repede.

• Pragheza June 18, 2013 - 20:32 Reply

Povestea casei “Hard Rock Cafe” e atat de frumoasa incat merita spusa tuturor …

Limba ceha nu se poate invata repede, eu am absorbit-o printr-un fenomen de osmoza culturala si lingvistica, daca exista asa ceva. Mi-a luat cativa ani si tot mi se parea urata, pana am inceput sa citesc Kundera. El m-a convins ca ceha e o limba minunata.

Ti-am dat puncte fiindca de curand am intalnit un cuplu de turisti care mi-au spus, de exemplu despre ceasul astronomic “a, o cladire veche, acolo, cu doua rotogoale, si o groaza de lume care se uita in sus. Noi am trecut, ce eram prosti sa stam?”