Oana Kovacs

În Pitești miroase a vacanță :)

Pe drum spre concertul mult așteptat, am făcut un mini popas la prietena mea Maria – în Pitești. Și dacă tot eram acolo pentru prima oară și cine știe când vom mai pune noi piciorul acolo, am ieșit seara în centru să căutăm o terasă și să ne întindem la povești. Și am constatat că centrul lor e mic, destul de frumos (zic destul pentru că ar putea renova clădirile) și au o fântână muzicală ca-n Las Vegas, se știe
Și nu doar că au clădiri interesante și fântână muzicalo-colorată, dar centrul lor miroase a vacanță la mare!!! Din câte am observat eu, se vindeau pe la toate terasele hamsii și granita, așa că pe parcursul orelor petrecute pe acolo tot mă așteptam să aud valurile spărgându-se de țărm :)).
Și nu doar că la ei miroase a vacanță, dar la aproximativ 30 de km este și Curtea de Argeș cu faimoasa mănăstire unde teoretic Manole a zidit-o pe Ana. Am fost și noi și ne-am zgâit la presupusul loc și am plecat la fel de lămuriți cum am ajuns. Pentru mine, a fost mai interesant că acolo erau îngropați regii – Carol I și Elisabeta (Elisaveta) și Ferdinand și Maria, pentru că eu uitasem cu totul că acolo sunt mormintele lor. Și domeniul pe care se află mănăstirea e superb! Păi și eu aș dormi acolo :D.
Ce m-a șocat pe mine e că în mănăstirea mai veche din curte erau tarabe (da, înăuntru în biserică) cu icoane și tot felul și că oamenii se împingeau de parcă se dădea ceva gratis (se pare că sunt moaștele Sf. Filofteia acolo, dar noi nu am fost așa curioși, eu una m-am inghesuit în biserica lui Manole să văd mormintele regilor până o doamnă care era mai atentă la mișcările mele decât la slujbă mi-a atras atenția că nu se fac poze, ca să văd două secunde mai târziu afișul cu taxa de poze, deci doamna m-a spionat și a văzut că n-am plătit-o, foarte atentă era ea la slujbă după cum m-am lămurit :)))).
Clădirea în care e Zara e pusă la punct.
 Teatrul (parcă, scuze dacă greșesc, mă lasă memoria :D)
 Curtea de Apel (în renovare)
 Primăria
 Fântâna muzicală
 Biserica de la Curtea de Argeș
 Mormântul lui Carol I și cel al Elisabetei
Cealaltă biserică de la Curtea de Argeș (cea cu tarabele)
Mie una mi-a plăcut chiar dacă Pitești nu e unul din orașele must see ale țării noastre. Și la Curtea de Argeș aș mai fi stat să cercetez problema Ana+Manole=LOVE+bricks și mormintele regilor (știu, sunt morbidă), dar nu aveam timp.
Ce orășele mici și drăguțe mai avem oare?

Comments

Oana • July 16, 2011

Previous Post

Next Post

Comments

1. Marian July 17, 2011 - 07:40 Reply

"Doar o viata nu ajunge", din pacate, sa vedem toate "oraselele mici si dragute"

2. Miss Soare July 17, 2011 - 14:03 Reply

salut!imi place f mult blogul tau si ma intrebam daca esti interesata de un link exchange.da-mi te rog un comment la mine si te adaug!

3. hapi2233 July 17, 2011 - 16:30 Reply

Oana, ai fost stilata, eu nu eram la faza cu pozele.O intrebam pe doamna daca platesc la ea amenda…….
    Nu inteleg de ce se baga unii in seama…….doar daca era nevasta preotului si ii era frica sa nu il orbeasca blitzul

Orasele….hm Deva e dragut . Oradea e urata cu spume , imi pare rau daca se supara cineva, o sa ii treaca……iar in Pitesti nu am fost….niciodata dar pozele tale sunt reusite

4. paispe net July 17, 2011 - 21:16 Reply

cand aud de o fantana muzicala romaneasca primul impuls e ala de a intreba daca nu cumva cantau manele… nu stiu, e un defect de-al meu.

5. Oana July 18, 2011 - 06:52 Reply

Marian, da, dar putem vedea cat mai multe :).
    Miss Soare, ti-am mai citit blogul :). Nu fac link exchange, dar fac update-uri la blogroll in mod regulat ;-).
    Hapi, nu puteam sa ma cert cu ea in biserica :)). La Deva am fost, la Oradea inca n-am avut ocazia :).
    Paispe, era muzica clasica, chiar era faina.

6. Margeluta July 18, 2011 - 09:17 Reply

Nu am degete la maini SI picioare sa numar de cate ori am fost la Curtea de Arges, mai precis la manastire. Fiind din Valcea, ori de cate ori organizau profesorii o excursie cu clasa, hop la Curtea de Arges, ca era aproape. :))) Pitestiul in schimb, nu l-am vazut de atatea ori. Dar am fost acolo exact de Simfonia lalelelor si a fost tare frumos. Si mi-ai facut o pofta nebuna de ducaaaa… :)))

7. Amiuţa July 19, 2011 - 07:08 Reply

Foarte dragut pare din poze! O sa incerc sa trec pe-acolo, daca sunt in apropiere. 😉

8. Oana July 19, 2011 - 12:06 Reply

Margeluta, ce frumos! Domeniul pe care e manastirea m-a fascinat, mi-ar placea sa mai merg acolo.
    Amiuta, sa mergi daca ai ocazia, e interesat. Si orasul e construit pe mai multe nivele :).

9. Amiuţa July 20, 2011 - 08:39 Reply

Mai multe nivele?! Me likey! 😛

10. Oana July 20, 2011 - 11:32 Reply

Da :). Prietenul nostru din Pitesti mi-a explicat mai detaliat dar nu am retinut.