Oana Kovacs

lagare-nazisti-prizonieri-dumnezeu
37

În fiecare zi, tot mai puțin

lagare-nazisti-prizonieri-dumnezeu

Dacă sunteți credincioși, religioși sau bisericoși, nu citiți. Ne vom enerva reciproc degeaba. Eu am părerile mele, voi pe-ale voastre și tot așa.

Fotografia asta am salvat-o de pe pagina de Facebook a Duniei. Cred că dacă se spărgea un nor deasupra mea și venea apa să mă înghită n-aș fi fost atât de impresionată cum am fost văzând asta. Pentru că trec printr-o perioadă (am ajuns de mult în etapa asta și încă n-am tras nici o concluzie finală) în care credința mi-e zdruncinată și lăsată fără temelie, nu pot să nu observ că mă apropii, cu fiecare zi care trece, de o siguranță completă a lipsei divinității. Mă rog, de lipsa unei divinități cu caracter pozitiv (DEX-ul m-a asigurat că nu-i neapărat să fie un personaj pozitiv divinitatea asta).

Sunt curioasă – cei care cred, de ce cred? Ce îi face să creadă? Sau să se teamă? Pentru că, să nu uităm, frica de Dumnezeu e pusă pe un piedestal, cel puțin în ortodoxie.

Greșesc când cer un Dumnezeu bun și iubitor? Nu știu dacă alții îl au, dar eu cu siguranță nu-l am.

Eu în fiecare zi cred mai puțin. Dacă el e cel care-a permis să se întâmple atrocități care să ducă la apariția unor scrijelituri ca și cea de sus, eu nu sunt obligată să-l vreau lângă mine.

Comments

Oana • July 24, 2013


Previous Post

Next Post

Comments

  1. Anne July 24, 2013 - 07:04 Reply

    Daca ai rabdare sau dispozitie, citeste cartile “Conversatii cu Dumnezeu”. Ele prezinta divinitatea in cu totul alta lumina decat religia. Si acolo se explica frumos, logic de ce se intampla atrocitati si altele asemenea.
    Nu spun ca lectura prezinta adevarul absolut, adica deh, nimeni nu poate sti cu siguranta nimic, dar pare mai plauzibil si, in plus, se apropie mai mult de ceea ce simt eu ca e Dumnezeu decat felul in care il descrie Biserica.

    • Oana July 24, 2013 - 09:10 Reply

      Merci de recomandare, nu promit ca am sa citesc, dar iau in calcul posibilitatea.

      • Anne July 24, 2013 - 10:57 Reply

        Nu-i lectura usoara, trebuie sa ai dispozitie si inclinatie pentru asa ceva. Eu am zis doar, nu-i bai daca nu te tenteaza. :)

  2. dunia July 24, 2013 - 08:31 Reply

    Mă simt oarecum datoare să scriu aici. Recent am vizitat Auschwitzul, iar anul trecut am văzut Dachaul. 2lagăre în doi ani și pot face afirmația, pot să o și susțin, că un lagăr nu te îndepărtează de Dumnezeu. Un lagăr este în întregime vina omului. Tot ce am văzut acolo, tot ce ni s-a spus de ghid că s-a întâmplat acolo nu ține sub nici o formă de Dumnezeu, Dumnezeu a fost probabil singurul care le oferea o alinare.
    Eu sunt credincioasă, una nedusă la biserică, una care desparte biserica de Dumnezeu. Plus, și religia este mult mai mult decât ne revine nouă, de cele mai multe ori pe canalele tradiționale îmbuibate de obiceiuri.
    Religia ortodoxă, dacă o studiezi, este o religie profund umanitară. Fiecare suntem vinovați pentru toți și pentru toate, asta e religia ortodoxă. Personal nu-mi displace. Dar e mult de scris, pot să-ți povestesc mai mult la un suc.
    Ideea este că dacă vrei să găsești un vinovat, nu scoate un țap ispășitor, nu e necesar.
    Singurul responsabil de ce s-a întâmplat este omul. Din păcate.
    Dumnezeu, divinitatea sau ideea, doar a alinat, iar cuvintele acelea dacă nu le-am citi într-o unică notă ai vedea ce speranță ascunde, prizonierul care a scris și-a păstrat o luciditate, și crede-mă că era incredibil să faci așa ceva în lagăr, tocmai prin furia lui pe Dumnezeu.

    • Oana July 24, 2013 - 09:26 Reply

      Nu ma intelege gresit, nu cred ca din cauza lui Dumnezeu s-a intamplat, dar mi se pare foarte trist sa ma gandesc ca un Dumnezeu plin de dragoste permite sa se intample asa ceva.
      Si din punctul meu de vedere, Dumnezeu le oferea alinare celor din lagare pentru ca era cumva ultima speranta. :(
      Adevarul e ca in sufletul meu credinta s-a risipit si chiar de exista el sau nu, daca e atotputernic si totusi permite sa se intample atatea lucruri rele, eu il dau jos de pe piedestalul unde era.
      Religia nu prea ma intereseaza, parca prea se interpune in relatia oamenilor cu Dumnezeu.

  3. Marian July 24, 2013 - 08:45 Reply

    cei care cred cred fiindc-așa au fost „educați” și crescuți, fără să-și pună și întrebări…. ghidîndu-se după „crede și nu cerceta”…

    • Oana July 24, 2013 - 09:26 Reply

      Stiu si oameni care n-au fost educati sa creada si totusi cred… :)

    • andrei July 24, 2013 - 09:33 Reply

      De fapt, această maximă ”Crede şi nu cerceta” este atribuită filozofului grec Celsus, care a trăit în secolul al II-lea. În scrierile lui, Celsus acuza pe creştini de manipularea unor oameni simpli şi creduli, care pot fi păcăliţi uşor. Astfel, spunea el, acestor oameni li se prezenta o religie nouă şi atractivă, cu scopul de a-i converti. Principalul verset din care Celsus a dedus că creştinii îndeamnă credulii să creadă fără să cerceteze a fost Ioan 20:29. Acolo, Isus îi spune lui Toma: “Pentru că M-ai văzut, ai crezut. Ferice de ceice n-au văzut, şi au crezut.“

  4. andrei July 24, 2013 - 09:29 Reply

    Recomand filmul http://www.imdb.com/title/tt1173494/.
    In ceea ce priveste omul, si leaderii bisericii….mi-a spus un prieten, absolvent de teologie ca acesti asa zisi leaderi, teoretic sunt indrumati de Duhul Sfant. Deci tot ce a facut biserica in decursul istoriei poate fi pus in carca lui D-zeu.
    Sa renunti definitiv la credinta in dumnezeu e greu. De cativa ani sunt ateu convins, dar cateodata ma trezesc ca imi fac cruce si ca spun un Doamne ajuta. De vina sunt probabil anii de indoctinare religioasa la care toti suntem supusi.
    PLus de asta, eu am avut de suferit la unul din joburile mele pentru ca am raspuns intr-un chestionar ca nu am religie.
    Discriminarea fata de atei este peste tot.
    Inainte de nunta, nasul meu de cununie nu a mai vrut sa imi fie nas dupa ce i-am spus ca sunt ateu.
    E grea viata de ateu…crede-ma ca stiu…
    Cel mai bine e sa eviti discutii religioase…sa iti ti pentru tine argumentele (nu e un lucru bun…stiu)
    A….era sa uit.
    Am un unchi prin alianta…foarte destept omul, dar cand vine vorba de religie ii se inchide mintea…intr-o discutie despre semnificatia Craciunului, i-am spus ca 25 decembrie este doar o data simbolica, si nu atunci s-a nascut Iisus, m-a facut SATANIST. Ce dracu sa ii mai raspunzi unui asemenea argument??? Am ramas fara grai cat de prosti pot deveni oamenii cand e vorba de religie.
    Ce sa iti zic…daca asta incepi sa crezi, in Flying Spaghetti Monster e ok, dar sa nu devii un ateu extremist.
    Extremismul nu e bun, indiferent de ce fel.
    A si apropo….nu vei putea sa scapi total de religie…eu am incercat sa nu fac cununie religioasa…socrii mi-au spus ca nu vor veni la nunta….deci intr-un fel am fost obligat sa “bite the bullet” cum s-ar zice.
    Scuze pentru ideile haotice, dar imi vin in minte in timp ce scriu…As mai scrie dar vreau sa fie un comment si nu un articol…

    • Oana July 24, 2013 - 09:55 Reply

      Ah, Andrei, nu vrei sa stii de ce fel de reactii m-am lovit cand am zis ca nu vreau sa imi botez copiii. Reactii venite INCLUSIV de la atei pe care ii sperie ce zice lumea. Adica suntem atei, dar numai cand ne convine. :)))
      Ma rog, m-a mancat undeva sa deschid cutia Pandorei, dar sincer chiar nu m-am putut abtine.
      Adevarul e ca e mai bine sa nu fie deschise discutii din-astea ca… asa se strica prieteniile. :))
      P.S. La biserica nici eu nu m-as marita, acuma nu stiu ce sa zic despre ce se va intapla DACA ma voi marita. Ca stiu cum e cu familia. Plus ca mama mea e foarte dusa la biserica, la propriu.

  5. Savoir Faire July 24, 2013 - 09:47 Reply

    Daca exista un tap ispasitor e necesar sa il pui in evidenta, nu sa te faci ca nu il vezi si viceversa, nu are rost sa inventezi un vinovat acolo unde nu exista.
    Dar mie imi rezulta ca biserica fix invers a facut in ultimele secole. S-a facut ca nu vede vinovatii si a dat vina pe cei nevinovati.
    Ceea ce cred eu ca a vrut Oana sa spuna este ca daca exista o divinitate, cum de a permis sumedenia asta de lucruri oribile?
    Vine de la sine ca vinovatul direct este omul, dar ironia de mai sus vroia sa puna in evidenta ca nu exista o divinitate sau daca exista, nu este una pozitiva.

    • Oana July 24, 2013 - 10:02 Reply

      Da, omul il vad ca fiind vinovat, pe Dumnezeu il vad ca fiind cel care a tolerat ce a facut omul…

  6. Luci July 24, 2013 - 10:03 Reply

    Poate nu crezi in Dumnezeu dar in Iisus Hristos nu ai absolut nici un motiv sa nu o faci, pt.ca a existat efectiv in trup, poti vizita oricand locurile unde a trait pt.a te dumeri in ceea ce priveste credinta ta. Una dintre intrebarile care probabil ti le pui este de ce apartii de religia asta si nu de alta sau cum stii care ii aia buna si care nu. Religia crestina, ortodoxa pe care poporul roman o recunoaste este religia apostolica UNICA, prin faptul ca a fost propovaduita de apostoli, mai exact Apostolul Andrei in Romania, dar si de Sfintii Parinti de dupa ei. Si in Crez spui “Soborniceasca si Apostoleasca Biserica”-adica cuprinde intreaga invatatura a apostolilor. In biblie la Epistola către Efeseni a Sfântului Apostol Pavel spune:un singur Domn, o singură credinţă, un singur Botez. Noi ne botezam o singura data, fata de alte religii care accepta botezul si a doua oara… Daca tu ai credinta in Dumnezeu nu ai nimic de pierdut, in schimb daca ti-o pierzi de tot sau nu o ai, niciodata nu vei fi implinita. Poti cere oricand lamuriri de la o manastire sau la un preot care-ti inspira liniste si iti vor raspunde fara ezitare la toate intrebarile tale. Doar pt.ca nu esti dusa la biserica si pentru ca lumea asociaza biserica cu afacerea din spatele ei, ca renunta sa afle raspunsuri in ea, nu inseamna ca trebuie sa-ti pierzi credinta in Dumnezeu, nu-i vina lui ca oamenii se indeparteaza de el.

    • Oana July 24, 2013 - 10:30 Reply

      Pai Iisus Hristos se stie ca a existat… :)
      Istoria confirma.

      • Marian July 24, 2013 - 10:49 Reply

        ăăăă…. care istorie? cîte surse?

        • Oana July 24, 2013 - 12:32 Reply

          Marian, cam toti istoricii s-au pus de acord ca Iisus Hristos om a existat. Nimeni nu zice ca a schimbat apa-n vin sau alte povesti. :)
          A fost si el un om… mai talentat pe partea de PR. 😀

    • andrei July 24, 2013 - 10:33 Reply

      Religia noastra este influentata strict de geografie…daca te nasteai in Iran. Irak erai musulman, in India erai budist, in Italia erai catolic…si asa mai departe.
      Implinit??? eu ma simt implinit si fara D-zeu. Si nu, nu vorbesc doar pe plan financiar, ci in toate aspectele vietii.
      Sincer am multi prieteni preoti, fiecare au incercat sa imi dea sfaturi, dar nu gaseam nimic logic in ceea ce imi ziceau…poate daca crezi ca: ” daca crezi in D-zeu o sa fie bine” e un sfat…eu nu-l consider.
      Intr-adevar nu pot sa contest existenta lui Iisus ca si persoana. Sunt documente istorice care atesta ca a existat, doar ca il consider ca fiind un om carsimatic, bun orator, care a prostit masele…atat

  7. Andreea D. July 24, 2013 - 10:30 Reply

    Eu personal cred ca religia a fost depasita de anul 2013, eu cred ca e mai important sa aplici legislatia care, in mare are aceleasi dogme ca si biserica (sa nu ucizi, sa nu furi, chesti dintr-astea).
    Credinţa e discutabilă atâta timp cât a fost creată tot de om, atâta timp cât nu ai răspunsuri clare, atâta timp cât crezi mai mult în ştiinţă decât în religie, atâta timp câ dovezile istorice, arheologice spun cu totul altceva decât apostolii, atâta timă cât s-a dovedit că multe detalii din cartea sfâtă sunt înflorituri şi exagerări.
    Dacă trebuie să crezi în ceva, crezi că aşa simţi că trebuie pentru tine ca şi individ, nu pentru că aşa te-a edicat cineva.

    • andrei July 24, 2013 - 10:36 Reply

      Asa e…ai dreptate.
      Dar daca ai fost crescut de mic cu idea ca daca nu crezi in D-zeu o sa arzi in focurile iadului, o sa fie mai greu sa renunti la religie

  8. Luci July 24, 2013 - 11:41 Reply

    Andrei, In zilele noastre cand tot mai multi isi pierd credinta, e mult mai usor sa alegi si tu aceasi cale, sa o negi, decat sa te documentezi putin, sa crezi, sa ceri si sa primesti si doar dupa acea cand toate astea ti se par in zadar sa renunti la ea definitiv. Nu s-a intamplat ca o persoana care merge la biserica, care cauta sa inteleaga credinta, care citeste despre asta, care cere prin rugaciune, sa devina ateu si sa fie convins ca Divinitatea nu exista si nici nu ajuta la nimic. Esti asa pt.ca nu ai incercat niciodata partea cealalta, te multumesti cu ce crezi (sau ce nu crezi)acum si atat, restul e negare. Negi ceva despre care nu ai vrut niciodata detalii, negi ceva ce nu sti. E dreptul tau sa iti aperi convingerile, e decizia ta sa fi ateu si n-ar trebui sa te traga nimeni la raspundere. Eu nu pot sa critic ateismul pt.ca nu stiu nimic despre asta la fel cum nici tu nu poti critica credinta cand nu ai avut niciodata dorinta de a o intelege. Candva in viata ta vei ajunge sa ceri ajutorul si Divinitatii si atunci vei ramane surprins ca-l vei si primi.

  9. andrei July 24, 2013 - 12:02 Reply

    Chiar m-am documentat despre credinta, (chiar si istoric m-am documentat) marea parte a vietii mele am fost credincios, am cerut, m-am rugat, dar tot timpul simteam ca datorita mie se intampla lucruri bune…sau rele. Datorita actiunilor noastre si a celor din jur ni se intampla chestii.
    Nu neg credinta oamenilor…fiecare crede ce doreste. Ma enerveaza la culme in schimb ca aceasta credinta a altora imi guverneaza mie viata. Am avut probleme la lucru din cauza asta, traim intr-o societate condusa de Biserica (chiar daca nu ofical), traim intr-o lume dominata de fanatism religios. Astea sunt lucruri care ma deranjeaza.
    Imi este greu sa cred acum intr-un D-zeu ra, violent, razbunator (vezi vechiul testament), intr-un D-zeu care imi dicteaza ce sa cred.
    Multa lume imi spunea ca pentru a fi un om bun trebuie sa ai credinta in D-zeu, ma intrebau de ce nu fur, omor sau mai stiu eu ce alte tampenii, pentru ca in opinia lor doar cei ce l-au pierdut pe D-zeu pot sa faca astfel de lucruri….
    Ca sa fii un om decent, bun nu trebuie sa il ai pe D-zeu langa tine…trebuie doar sa ai cei 7 ani de acasa…adica educatie.
    Mi-e greu sa cred in existenta unei divinitati la fel cum imi este greu sa cred in Fat-Frumos, Mos Craciun si alte basme…
    Recunosc ca cateodata mai spun un Doamne ajuta, dar ma gandesc ca e din ani de indoctrinare si obisnuinta.
    Plus de asta, avand in vedere desoperirile ce se fac in domeniul astronomiei, a crearii universului devine tot mai greu sa crezi intr-o divinitate.

  10. Corina July 24, 2013 - 19:44 Reply

    Îți recomand și eu Conversații cu Dumnezeu. Nu e deloc o carte care încearcă să ți-l bage pe Dumnezeu pe gât, ba din contră. Ți-l prezintă într-o cu totul altă lumină. E cartea care mi-a schimbat complet percepția despre divinitate și tot ce e legat de ea.
    De exemplu, acum nu mai cred că Dumnezeu influențează cu ceva ceea ce se întâmplă aici. Nu cred că protejează, că împiedică, nu cred că face nimic, doar e acolo. Pe de altă parte, am un dezgust total pentru Biserică și nu cred sub nicio formă în Biblie. Nu cred în religie. Dar cred că există Dumnezeu. Unul pasiv însă.
    P.S. Am primele două volume în format electronic, dacă le vrei. Te asigur că nu o să regreți

  11. Corina July 24, 2013 - 19:55 Reply

    Simt nevoia să îți las câteva citate. Scuze, dar nu pot să mă abțin 😀
    “Teologiile omenești sunt încercări nesănătoase ale omenirii de a prezenta un Dumnezeu nesănătos, care nu există. Singurul mod în care teologiile omenești capătă un sens este dacă acceptăm un Dumnezeu care nu are niciun sens”
    “Grozăvia experienței Hitler nu a fost că el a comis-o, ci că rasa umană i-a permis să o facă. Uluirea nu este numai că a apărut un Hitler, ci și că atât de mulți au mers alături de el. Rușinea nu este numai că Hitler a omorât milioane de evrei, dar și că milioane de evrei au trebuit să fie omorâți înainte ca Hitler să fie oprit. Scopul existenței lui Hitler a fost ca omenirea să se vadă așa cum e ea.”
    “Hitler credea că făcea ce e mai bine pentru poporul său. Și așa credea și poporul său! În asta constă nebunia! Cea mai mare parte a națiunii era de acord cu el!”
    ” Voi alegeți totul. Părinții, țara în care vă veți naște. Toate împrejurările care însoțesc revenirea voastră. Tot așa, de-a lungul zilelor tuturor vieților voastre, continuați să alegeți și să creați oameni, evenimente și împrejurări destinate să vă ofere șansele exacte, corecte și perfecte pe care le doriți acum, ca să vă cunoașteți așa cum sunteți voi cu adevărat. Cu alte cuvinte, nimeni nu este dezavantajat, dacă luăm în considerare ceea ce sufletul își dorește să realizeze.”
    Scuze pentru comentariul așa de lung :)

    • Oana July 24, 2013 - 21:41 Reply

      Corina, merci ca ti-ai facut timp pentru asta.
      M-ai convins. Adresa mea de mail e la ”Despre mine”, daca ai timp, chiar te rog sa-mi trimiti si mie cartea.

  12. Alin July 26, 2013 - 06:53 Reply

    Oana, tu ai innebunit ? Nu stii ca nu exista explicatie logica pentru a crede in ceea ce nu vezi ?

    Desi, este evident ca intre procentul oamenilor slab educati din Romania, / si procentul cre(s)tinilor, este un raport de directa proportionalitate…

    Asa ca, nu-stiu ce explicatii tot vrei…. Romanul e o creatura a Epocii de Piatra, deci e inutil sa incerci sa gasesti explicatii in afara de asta….

  13. Alin July 26, 2013 - 07:02 Reply

    Si ce s-a intamplat cu evreii…e o explicatie foarte simpla. Hitler era un nebun. Simplu ca buna ziua !

    Ma amuza teribil cand si in 2013 :

    – cade o frunza ?! D-zeu a facut-o sa cada
    – m-am ranit ?! D-zeu a facut-o
    – Ma indragostesc ?! D-zeu m-a facut sa o intalnesc

    etc etc etc

    Ideea e ca tot ce se intampla in lumea asta, tot ce are de fapt o explicatie extrem de naturala, este atribuit unei fiinte imaginare… Doar oamenii prosti pot face asta….

    Uneori mi-e scarba ca m-am nascut in Romania…

  14. Alin July 26, 2013 - 07:07 Reply

    Cre(s)tinii o sa iti spuna, ca se intampla atrocitati, sa ne testeze credinta :)) Sa vada cat putem indura, pentru iubirea lui :))

    Uite exact mentalitatea de sclavi ! Asta e un mare bullshit ! Eu nu cred in tr-o entitate care iti produce numai suferinta, cica sa vada cat de mult induri ! Pai ce naiba, nu-i destul de evident ca daca exista, e doar un stapan de sclavi ?!

    De ce noi sa demonstram supunere, cand el nu ne da decat dezastre si boli ?!

    • Radu July 26, 2013 - 14:30 Reply

      Intr-adevar, eu am fost educat de mic “in ale crestinatatii” si pot spune ca nu am IQ mediocru. Le stiam dar mi se pareau ceva foarte vag in mintea mea si niciodata nu le-am crezut cu adevarat. Mai sus da cineva un pasaj din Biblie : “Pentru că M-ai văzut, ai crezut. Ferice de ceice n-au văzut, şi au crezut.“ Eu am fost tot timpul un “Toma” eu trebuie sa “vad” cu ochii mei, sa inteleg ca un om de stiinta (desi nu sunt, am o gandire asemanatoare). Am cautat prin toate religiile si filosofiile spirituale si incep sa-mi dau seama ca nici o religie nu e adevarata 100%, pana si crestinismul e invadat de invataturi staine. Doar invataturile lui Iisus Hristos pot zice ca sunt corecte. Daca ai timp si chef fa un experiment mental si imagineaza-ti cum ar fi lumea daca toata lumea s-ar ghida dupa una din cele mai importante invataturi ale Lui : “Iubiti-va unii pe altii cum v-am iubit Eu pe voi” ( Legea veche: Iubeste pe aproapele tau ca pe tine insuti (+chiar cu pretul vietii tale)

  15. Radu July 26, 2013 - 14:17 Reply

    Aici gresesti. Nu El le da. Omul si le face singur impins de la spate de cealalta “entitate” numita diavol. Dumnezeu le ingaduie pentru ca avem liberul arbitru. Omul are 2 optiuni: sa asculte de Dumnezeu sau de cel rau. Lasandu-se sedus de rau, apar si rezultatele: razboaie, dezastre si boli.

    • Oana July 26, 2013 - 15:26 Reply

      Nici nu am spus ca le da. Doar ca le permite, asta e concluzia mea.

      • Radu M. July 27, 2013 - 05:32 Reply

        incercam sa dau reply la Alin:”Cre(s)tinii o sa iti spuna[…]”

        • Oana July 28, 2013 - 19:46 Reply

          Radu, nu-ti bate capul cu Alin.
          Argumentele sunt pentru oameni educati, nu pentru cei ca el. L-am banat o data deja si a revenit. Il mai banez a doua oara, a treia oara n-am decat sa mai citesc nici un rand macar de la el, n-are decat sa vorbeasca singur daca nu stie sa se comporte intre oameni.

  16. Alin July 26, 2013 - 19:32 Reply

    Pai Radule, faza aia cu iubirea nu tine de Iisus. Aia o stie omenirea de cand exista pe planeta, sa zicem !

    Aia o simti oricum, asa ca nu o consider ca avand legatura cu o fiinta anume, fie ea si supranaturala ! E in structura noastra.

    • Radu M. July 27, 2013 - 13:00 Reply

      Eu cred ca tine. Aceea e singura dragoste adevarata. (nu vorbesc aici de dragostea instinctuala intre membrii de familie) Ci de dragostea adevarata, deliberata. Dragostea in zilele noastre a fost redusa si echivalata cu atractia fizica, dorinte carnale produse de chimicale si hormoni in creierul nostru, care se diminueaza in timp si se pierde.
      Nu stiu cum crezi ca toti oamenii o mai au cand prin Media ni se “predica” total altceva.

      De dimineata am auzit pe masina la radio o melodie care zicea ceva de genul:
      “mai dute-n dragostea mea”
      si mai sunt si alte exemple “dragostea se face-n MINIM doi”
      toatea astea ne distorsioneaza definitia dragostei si implicit o inlocuiesc cu niste “mutatii” ale dragostei.

      • Alin July 27, 2013 - 21:16 Reply

        Eu iti spuneam cum ar trebui sa fie…

        Dar sunt cnstient CA NU MAI EXISTA IUBIRE ADEVARATA !

        Si in principal, din cauza femeilor. Locul ei a fost ocupat de lucruri lumesti, superficiale. De bani, de averi, de obiecte scumpe care le plac, de carduri… Asta vor toate, nu mai vor sentimente.. E chiar trist…

        Uite, acum am venit, am trecut prin 2-3 sate si 1 oras. Peste tot erau nunti…masini de mii, sau chiar zeci de mii de euro fiecare…

        M-am indignat, si m-am intrebat de unde naiba au atatia bani ?!

        Dar, m-a amuzat faptul ca nuntile nu mai au legatura cu iubirea. Fiindca femeile nu se marita pentru asta, ci pt bani….

        • Radu M. July 28, 2013 - 22:47 Reply

          Din commentul asta mi-am dat seama ca, pe langa ca esti frustrat si pornit pe crestini, mai esti si un misogin de 2 lei. Aici e problema: “vina” e impartita intotdeauna. Sa zici ca e numai vina femeilor pentru lipsa dragostei, inseamna sa dai dovada de ignoranta. daca nu li s-ar da masini si parfumuri de catre fustangii, cred ca ar cauta sa faca un ban singure. Cele mai multe probleme in ziua de azi sunt datorate lipsei de vigilenta impotriva sugestiilor cu care suntem bombardati zilnic prin media si internet.

    • Radu M. July 27, 2013 - 13:14 Reply

      “Aia o simti oricum, asa ca nu o consider ca avand legatura cu o fiinta anume”

      Oare o simti tu “oricum”? Simti tu dragoste fata de oricare om care iti iese in cale? o dragoste neconditionata?

      “Cre(s)tinii”
      Dupa cum esti de pornit pe “Cre(s)tini” imi dau seama ca nu o ai; e chiar opusul.

      Din pacate nici eu nu o am. O caut…

      P.S. Nu are legatura cu o fiinta anume pt ca Iisus nu a fost creeat.

Leave a Reply