Oana Kovacs

18

Ea l-a furat sau el s-a dus?

Atenție, s-ar putea să se lase cu istericale, țipete și roșii aruncate dintr-o echipă în alta! Că deh, fiecare cu părerea lui :).
Postare inspirată de aici, mai precis de la descrierea filmului Something Borrowed, unde Mihaela menționează la un moment dat că una din fete îi fură logodnicul alteia. Evident că piticul meu sovietic de pe umărul stâng mi-a șoptit să comentez și eu ceva și am comentat, deși până la urmă m-am lămurit că sunt pe aceiași lungime de undă cu Mihaela.
Adică, eu personal cred că dacă o persoană (una din jumătățile unei relații) înșală, de vină e acea persoană, nu amantul/amanta sau mă rog, ce nume au persoanele cu care sunt înșelate jumătățile unui cuplu necăsătorit (mi-a luat câteva secunde să exprim asta, recunosc). Argumentul îl explic printr-un exemplu cu Gigel și Gigica – cuplu și Vasilica – a treia jumătate apărută out of the blue din afara albastrului, adică din neant (sper să trec odată peste chestia asta care mă amuză la maxim cu hazul față de inițiativa lui Socaciu cu dublarea în română că deja e fumată și cred că numai eu râd la glumele astea).
Dacă Gigel o înșală (înșeală? no idea la ora asta) pe Gigica cu Vasilica nu cred că Gigica ar trebui să meargă să îi dea în cap la Vasilica (defapt nici la Gigel nu cred că ar trebui să îi dea în cap, dar presupun că asta e reacția naturală a unei femei) pentru că Gigel era deja conștient că e implicat într-o relație care are anumite reguli (nescrise). În plus, nu e de datoria Vasilicăi (deși nu e nici foarte frumos ce face, sunt de acord) să aibă grijă de sentimentele Gigicăi, să nu i le rănească. Gigel e iubitul ei și trebuie să o respecte în primul rând, că presupun că la Vasilica i se cam rupe de sentimentele ei. În plus, Vasilica are tot dreptul din lume să se dea la Gigel, e de datoria lui morală să nu cedeze avansurilor ei.
De asta nu cred eu în ”furat” iubitul/iubita alteia/altuia pentru că încă nu am auzit de înșelat cu forța. Sau de vreun Gigel târât cu forța în patul Vasilicăi unde a fost supus la o sumedenie de perversiuni sexuale care au culminat cu un orgasm multiplu. No way, Jose Fără cale, Iosif! (Știu că trebuie să mă opresc cu tradusul.)
În caz că sunteți fani Friends cred că întreaga tevatură ”We were on a break” vă este cunoscută. Atașez un filmuleț cu rezumatul :)). Pentru necunoscători – Ross și Rachel au fost despărțiți la un moment dat și în noaptea următoare despărțirii el s-a culcat cu o tipă, apoi s-a reîmpăcat cu Rachel, care a făcut spume la gură când a auzit ce s-a întâmplat. Ross îi explică faptul că erau despărțiți, dar ea nu acceptă explicația și se desparte de el. Eu în situația asta sunt de partea lui, ea i-a dat lui papucii și tot ea s-a supărat că el s-a dus cu alta. Hmmm. Oricum, situația e prezentată foarte amuzant în serial și se observă exact raționamentul feminin și cel masculin :). El susține la nesfârșit că erau ”on a break” și ea susține la nesfârșit că dacă o iubea nu trebuia să facă asta (dar tehnic erau despărțiți).
  
Deci, întrebarea rămâne – ea l-a furat sau el s-a dus? Dar cu Ross și Rachel? Cine are dreptate?

Comments

Oana • June 6, 2011


Previous Post

Next Post

Comments

  1. ex-silentio June 6, 2011 - 23:25 Reply

    Gigel = vinovat 🙂
    Cât despre Rachel & Ross, eu țin cu Rachel. Păi nici nu s-au despărțit bine și el sare imediat pe alta? Tre' să dai omului ceva timp să se răzgândească… părerea mea 🙂

  2. Oana June 7, 2011 - 05:50 Reply

    Da, e cam delicat cu Ross si Rachel, da' tot de partea lui is :)).

  3. INTJ June 7, 2011 - 07:08 Reply

    plecand de la premisa ca ati uitat de varianta asta … vinovata-i tot Gigica. de ce? pentru ca "reguli nescrise" (aka nespuse/nelamurite in mod explicit intre cei doi) sunt "texte" (fara nici o valoare). adica: nu vrei ca el sa faca sex cu alta, ii spui clar in fata "daca faci sex cu alta, adio! sa nu spui ca n-ai stiut!" … si ai lamurit problema once and forever. nu faci asta, e vina ta ca te-ai bazat pe presupuneri. vorba bancului: "Te-as ajuta, Bula, sa castigi la loto … da' cumpara si tu macar un loz!".

  4. andrei June 7, 2011 - 07:09 Reply

    el s-a dus. o persoana nu inseala decat daca doreste…nu il obliga nimeni. daca ar fi obligat atunci s-ar putea spune ca ea l-a furat.
    in ceea ce ii priveste pe Ross si Rachel nu prea mai tin minte faza..deci nu pot sa imi dau cu parerea

  5. Sălcudean Oana June 7, 2011 - 07:38 Reply

    Ieri am văzut Something Borrowed şi am intrat în polemici legate de tema "furatului" :)) Gigel s-a dus ca aşa e firea bărbaţilor (bine! a unor bărbaţi) iar Ross e vinovat! Într-un timp atât de scurt să te duci la alta mi se pare cel puţin ciudat şi asta spune multe despre cât de imaturi sunt bărbaţii (bine! unii bărbaţi) şi despre nevoia lor de consolare.

  6. Oana June 7, 2011 - 08:59 Reply

    INTJ, in fiecare relatie se discuta sau cel putin asa ar trebui. La asta ma refeream cand ziceam de regulile nescrise, ca banuiesc ca un cuplu, dupa ce le discuta si le stabilesc (in functie de limitele pe care le accepta) nu merg la notar sa autentifice vreun act :)). Daca Gigel si Gigica ar fi intr-o open relationship ar fi altceva, eu vorbeam de relatia clasica.
    Andrei, is curioasa cum ar putea fi obligat :D.
    Oana, si mie mi se pare ca Ross a sarit cam repede pe aialalta. Tipic masculin :)). Bine, dupa 10 ani de asteptari dupa Rachel, poate credea ca s-a dus naibii relatia SAU putea sa mai astepte un pic (daca tot a asteptat atata) ca nu ii pica nimic :).

  7. luminebune June 7, 2011 - 10:41 Reply

    Mie ce-mi place când se împacă şi în pat, after sex, se ceartă şi el iese din camera ei urlând (şi, bineînţeles, acoperit numai cu un prosop ceva): WE WERE ON A BREAAAAAAAAAAAAAAAAAAK! :)) Genial serial, l-am văzut de multe ori în întregime şi pe apucate pe la tv de alte cîteva ori. Cu cine ţin? Cu amândoi şi cu niciunul. Ambii au greşit. 😀

  8. INTJ June 7, 2011 - 11:41 Reply

    @Oana – diferenta intre "relationship" si "open relationship" e fix zero … atunci cand cei doi n-au discutat despre asta. "together" inseamna inclusiv asta … adica stabilirea unitatilor de masura, aflarea numitorilor comuni, etc. … nu "presupunerea" lor tacita.

  9. Oana June 7, 2011 - 12:06 Reply

    Jo, si mie imi plac la nebunie fazale cu "We were on a break", mai ales cum sta Ross sa ii spuna Emmei ca "no mather what mommy says, we were on a break!" :)))).
    INTJ, prin "open relationship" eu inteleg relatia aia in care fiecare face ce vrea in stanga si-n dreapta si celalalt accepta/nu pune intrebari (ca asa s-au stabilit "termenii si conditiile"). Si relatia clasica e aia in care discutam frumos si spunem ca nu inselam etc. Eu nu merg pe presupuneri tacite in niciun gen de relatie, ci pe vorbit sincer si deschis, tare si raspicat :).

  10. Miştotică June 7, 2011 - 13:03 Reply

    Despre cazul gigel-gigica-vasilica, vina e a celor 3 implicaţi, după cum urmează:
    – Gigel 50% – deţine procentajul ăsta pt că cedează avansurilor. În plus, şi Vasilica ar trebui să ciulească urechile pt că dacă o înşeală pe Gigica, o va înşela şi pe ea.
    – Gigica 25% – dacă asta ar fi mai atentă în relaţie ( mai bine zis, din când în când câte o felaţie), nu i-ar zbura monşeru' în patu' alteia.
    – Vasilica 25% – ăsta e genul de personaj pe care nu-l agreez, da' deloc. Dacă ştii că Gigel e într-o relaţie, oricât de mult ţi-ar place, ar trebui să stai deoparte. Chestie de principiu.

    Cât despre Ross-Rachel, dreptatea e de partea lu' Ross. Rachel o cam dat-o în bară cu "a break from us".

  11. Oana June 7, 2011 - 13:56 Reply

    Mistotica, e clar ca daca Gigel face asta cu Gigica, la fel va face si cu Vasilica :)). Da, adevarul e ca niciodata nu e unul 100% vinovat pentru ca se intampla intr-o relatie.

  12. Nefersetty June 7, 2011 - 14:31 Reply

    Nici eu nu cred in "furat" partenerul. Daca stam sa despicam firul in patru, atunci mai degraba se poate spune ca respectivul sa lasat "furat", deci meritul(din lipsa de alt cuvant mai potrivit) nu ar fi al Vasilicai.

  13. INTJ June 7, 2011 - 14:40 Reply

    @Oana – zicem in aceeasi directie, da' nu ne intelegem. sa incerc altfel: daca Gigica nu stie ca Gigel face sex si cu Vasilica … ce fel de relatie e intre Gigica si Gigel? "relationship" sau "open relationship"? eu as spune asa: pentru Gigica e "relationship" … iar Gigel considera ca traieste o "open relationship", da' "open" numa' pentru el. nu spun ca-i ok … ci spun doar ca daca Gigica nu stie de activitatile sportive ale lui Gigel, pentru ea relatia lor se incadreaza la "relationship".

    acuma, daca Gigica ii explica din start lu' Gigel cum vede ea relatia si pana unde-i dispusa s-o continue … inainte de a face sex cu Vasilica, Gigel (fiind in mod explicit avertizat) va fi fortat sa aleaga. daca insa Gigica nu lamureste clar aspectu' … ajungem la ce ziceam eu mai sus: ea cu "relationship" si el cu "one-sided open relationship" … deoarece el isi va spune "Gigica n-o sa afle" (sau altele asemanatoare).

    rezumand: deobicei vina e aruncata pe Gigel si Vasilica, da' daca Gigica se considera victima nevinovata (fara sa fi lamurit ce era de lamurit) … atunci eu n-as putea sa-i spun decat: "fiecare doarme cum isi asterne".

  14. Oana June 7, 2011 - 14:44 Reply

    Nefersetty, saracul, cum s-a lasat el furat… de peisaj :)).
    INTJ, pai aste ziceam si eu, ca lucrurile astea trebuie discutate clar. Spuse tare, nu gandite, ca nu ajuta daca doar le gandim. Din categoria "de ce nu se prinde barbatul ce flori vreau eu" (pentru ca nu i-ai zis!:D). Si is de acord, ca vinovatul nu e unul singur, fiecare are o vina partiala cand se ajunge la asa ceva.

  15. Nefersetty June 7, 2011 - 17:32 Reply

    Poate ca s-au schimbat timpurile dar la "vremea mea" cand doi oameni intrau intr-o relatie atat romantica, cat si sexuala, era de la sine inteles ca partenerii nu pot sa "faca depozite la alte banci" si ca daca o fac, li se inchide contul la banca principala sau platesc penalitate. 🙂
    Nu era necesar sa se clarifice ca relatia dintre doi iubiti nu e din aia "open", pentru ca daca este open, aia nu mai e relatie amoroasa. Cei doi se numesc f**k buddies si nimic mai mult. Scuzati expresia…

  16. Oana June 7, 2011 - 17:48 Reply

    Da, Nefersetty, si pentru mine personal relatia e aia fara depozite la alte banci, dar asta am clarificat acum cativa ani, la inceput :). Ca nu stii niciodata ce ii trece prin cap celui de langa tine. Mai bine sa nu fie loc de interpretari. Nici mie nu mi-ar placea o relatie open. Faca altii ce vor, dar mie nu imi trebe.

  17. Mihaela June 8, 2011 - 17:43 Reply

    E "insala", cum ai scris si tu. Nu stiu daca si "inseala" e corect, parca nu…asa citisem pe undeva.
    Cu Ross si Rachel…m-am distrat si eu o gramada. 🙂 Clar Ross a gresit, nu se face asa.
    Iar cu cei 3…Gigel e cel mai vinovat, clar. Pe Vasilica as considera-o o victima daca n-ar fi stiut ca Gigel este intr-o relatie. Insa daca stie…e alta treaba. E o parere pur personala, dar asemenea persoane pe mine ma dezgusta. Adica daca stii ca omul este intr-o relatie, ce te mai bagi? Nu-mi place deloc ideea de a-ti cladi fericirea pe nefericirea altuia.

  18. Oana June 8, 2011 - 18:23 Reply

    MIhaela, si eu il consider pe Gigel vinovat, cu Vasilica n-am nimic pe principiul ca n-are decat sa incerce. Am patit o faza, ca eram cu prietenul meu si una se dadea incontinuu la el. Mi s-a parut nesimtita, dar in acelasi timp m-a amuzat, ca eram amandoi acolo si ea era penibila! :))

Leave a Reply