Oana Kovacs

Italia 037

Dimineți cu miros de pipi în Bologna

V-am păcălit așa un pic. De fapt, a fost o singură dimineață în Bologna, dar mi se părea mie că sună mai poetic așa, dimineți. Dar miros de pipi a fost, trust me. Nu știu dacă știți sau aflați acuma de la mine, dar Bologna e important centru universitar. No, acuma închipuiți-vă că minim 25% din studenții de acolo fac pipi pe zidurile orașului.

Dar să vă explic cum de-am ajuns să vizităm Bologna. De la Timișoara la Forli nu mai zboară Wizz Air, așa că am aterizat și am decolat de pe aeroportul Marconi din Bologna. Când am mers spre Marche, din Bologna, a fost ceva accident pe calea ferată și trenul a avut 90 de minute întârziere. Așa că înspre casă am plecat de dimineață cu trenul și ne-am trezit pe la 7 în Bologna cu un bagaj mare și greu după noi și cu vreo 5 ore de pierdut.

Și de la ora 7 stomacul meu a luat-o razna. Am mers la informații să întrebăm unde putem lăsa bagajul și am stat la rând, în spatele unei tanti. Nimic neobișnuit până aici. Doar că tanti nu se spălase de vreo lună, avea hainele super pătate și, mai rău, făcuse pe ea. Numărul 2. Mi s-a făcut rău în mai puțin de 30 de secunde așa că ne-am descurcat rapid cu bagajul și am tăiat-o în aerul rece al dimineții pe jos spre centru, ca să-mi revin.

Am luat-o la pas la întâmplare sperând să nimerim ceea ce e văzut prin oraș pentru că la ora aia italienii cred că se întorceau de pe dreapta pe stânga. Și-am ajuns pe niște străzi superbe, am găsit Piața Maggiore, am găsit turnurile Asinelli și Garisenda, o parte din porțile orașului, fântâna lui Neptun, catedrala San Pietro și vestita zonă universitară.

În care zonă universitară m-au luat iar toate transpirațiile. Și nu de frică sau de cald, ci de la mirosurile care se insinuau în aer. Probabil studenții au mers pe principiul party like there’s no tomorrow și s-au gândit să binecuvinteze zidurile tuturor clădirilor din jur la sfârșit de chef, să lase toată mizeria pe străzi și să doarmă unde apucă. Așa se explică ultimele poze, alea cele mai de jos.

Italia 037

Italia 059

Italia 006

Italia 040

Italia 027

Italia 053

Italia 063

Italia 066

Am încheiat sightseeing-ul bolognez cu vreo oră mai rapid decât era planificat pentru că eram albă ca hârtia și transpirată din cap până în picioare (am o sensibilitate exagerată la unele mirosuri și orașul ăsta n-a fost prea friendly din punctul ăsta de vedere) într-o cafenea unde am băut un degetar de cafea care m-a ajutat să-mi revin și mi-a dublat rimul bătăilor inimii. Cred că și din morți m-ar fi trezit dacă era necesar. :)

Italia 077

Ne-am întors pe jos la gară, fericiți că am văzut un oraș frumos de tot (arhitectura e superbă) în ciuda neajunsurilor sale, ne-am luat bagajul, fără alte incidente, am plecat la aeroport și… home sweet home, a doua vacanță de anul ăsta s-a încheiat.

Comments

Oana • October 9, 2013

Previous Post

Next Post

Comments

1. Cristina P October 9, 2013 - 12:33 Reply

Intre noi fie vorba, Italia e MIZERABILA. Si nu am fost intr-un singur loc. Sigur, in statiuni e curat. IN STATIUNI. Not so much in orase sau INTRE orase.
    Cat despre espressoul lor… Mi-a fost necesara o singura experienta ca sa ma decid ca de acu in colo vreau cappuccino.
    Ah si ps in Bari am vrut sa lasam si noi bagajele undeva ca am avut 5 h intre avion si bus…nu am avut unde :(

• Oana October 9, 2013 - 12:40 Reply

Murdara mi s-a parut si mie. Rau. Si langa Colloseum erau peturi pe jos, desi la 2 metri mai incolo era cos de gunoi. Ma rog, asta e si nivelul de educatie al turistilor. Dar italienii mi se par foarte dezorganizati si imprastiati oricum.
      In Bologna am gasit un serviciu de lasat bagaje pana la urma, a fost ok.

• Cristina P October 9, 2013 - 14:39 Reply

Noi am intrebat la aeroport – minune ,aveau un info point cu cineva care vb engleza – daca stie undeva unde putem lasa un carry on (mai maricel) si au zis ca nu, nu stie. In aeroport sigur nu, dar nici in zona. Asa ca am stat de idioti 5 h in aeroport sa asteptam busul de conexiune.
        Pe drumuri mi s-a parut mizerabil. Se vedea mizeria la marginea drumului. Aveai asa un feeling de Romania.
        Sunt dezastruos de dezorganizati. Si nici punctuali nu sunt.

• Oana October 9, 2013 - 14:41 Reply

Noi in gara am lasat bagajul. Nu stiu daca in aeroport era vreo optiune. Cert e ca si eu am avut un feeling de Romania de cum am ajuns. :))

• Cristina P October 9, 2013 - 15:05

In aeroport nu mai e voie din 2011. Dar speram sa ne indrume la gara, gara care era in oras si chiar nu voiam sa ne caram pana acolo degeaba.

• Cristina P October 9, 2013 - 16:04

pardon 2001. sa ma rog, imediat dupa 9/11

2. Cris-Mary October 9, 2013 - 13:41 Reply

Wow, asta da experienta dulce-acrisoara. Nu pot decat sa-mi inchipui ca nu a fost usor sa fi razbit de toate mirosurile si te admir pentru curajul tau de a continua plimbarea. Tipa care doarme pe jos e wow.. nici nu vreau sa ma gandesc ce senzatie aiurea ar fi sa te trezesti in mijlocul strazii ..

• Oana October 9, 2013 - 14:01 Reply

Sincer mi-ar fi parut rau sa nu vizitez pentru ca nu stiu cand ma voi intoarce la Bologna. Orasul e chiar frumos si in plus era gol duminica dimineata, deci n-am pierdut mult timp. Si pe racoare a fost ok.
      Tipa care doarme pe jos mi se pare o mica parte din “problema studenteasca”. Era atata mizerie in zona aia ca efectiv l-am rugat pe Alex sa nu mai faca poze cu asa ceva. Arata oribil.
      O fi studentia frumoasa si lipsita de griji, dar nu mi-a placut deloc ce am vazut acolo, un pic dus la extrem totul.
      Ma rog, nu ma vad locuind vreodata acolo si nici nu mi-ar placea sa ajung prea des, asa, de-o vizita, am supravietuit.

3. Andra C (@AndraC4) October 9, 2013 - 22:50 Reply

:))) asta mi-a placut maxim. fiecare oras cu neajunsurile lui :)))