Oana Kovacs

Alba Iulia și cetatea care m-a lăsat fără cuvinte

La mine pe blog, Alba Iulia are tagul ei încă de toamna trecută :). Dacă tot se pune întrebarea pe http://www.bungust.com ce semnifică Alba Iulia pentru noi.
Pe lângă asta, mai cred că Alba Iulia are mari șanse să devină una din cele mai frumoase atracții din țară și nu doar din cauza cetății. Vo povestesc de ce…
…pentru că anul trecut nu am avut parte, din păcate, de o vacanță de vară (și nici anul ăsta, ca un făcut!) unde să stau ca o șopârlă la soare am planificat un mic roadtrip prin țară ca să vizităm cât mai multe locuri și ca să ne satisfacem setea de istorie (eu + prietenul meu). Și primul punct bifat – Alba Iulia! Că tot citisem pe net că ar fi cetatea renovată și ar arăta frumos…
Ok, zis și făcut, ne-am urcat într-o zi în mașină cu prima destinație Alba Iulia să vedem faimoasa cetate. Prima impresie – ”Oh, Doamne, nu pod de poantoane!” :)). Când am văzut podul pe care urma să trecem cu mașina m-au trecut toate apele de la cât am zâmbit forțat. Ziceți ce vreți, că e sigur, că nu se întâmplă nimic, prefer toată ziua un pod adevărat :)). După ce am trecut de hop am fost încântată când am văzut cât de curat și ne-românesc arăta. Străduțe cochete, oameni amabili, oraș îngrijit.
Și am purces la cetate… Urcarea dealului a fost tragică pentru mine, mai ales că am fost neinspirată să-mi iau o încălțăminte nu tocmai comodă :)). Dar când am ajuns sus și am văzut The One and Only Cetate am rămas interzisă! Ok, mă așteptam la ceva frumos și aranjat, dar nici pe departe la ce era acolo! WOW! Mi-a plăcut la nebunie! Ne-am plimbat (aproape) peste tot (în limita timpului disponibil pentru că ne îndreptam spre următorul punct de reper) dar mai vreau! Nu era nimeni să ne povestească istoria, nimeni să ne spună secretele care nu le aflăm din cărți, nimeni să ne spună detalii despre renovare, de asta mai vreau o dată (minim :D).
Am plecat din Alba Iulia cu ideea de a reveni și chiar am revenit ca penultimă oprire a noastră în vacanță! În cea de-a doua oprire am vizitat Cimitirul Eroilor și astfel ne-am împrietenit cu cineva care ne-a ajutat cu o cazare la un hotel și numa’ bine am reușit să vizităm a doua zi și biserica unde Ferdinand și Maria au fost încoronați că eu una muream de curiozitate și nu degeaba, mi s-a părut tare frumoasă.
Îmi pare rău că nu am avut parte de o ședere mai lungă, de detalii mai multe legate de istorie, de vizitat muzee, de mai multe ieșiri în oraș (doar o cină romatică la pizzerie Tortuga unde aveau niște ambalaje de pizza foarte faine) și aș vrea să mai merg, să mă întorc plină de energie și cu multe informații :).
Și dacă Liviu zice că el ar pune sarea și piperul pe o astfel de excursie, mă simt obligată să-l cred pe cuvânt, că nu l-am uitat de la Timișoara noastră 🙂
Poze de la prima trecere prin Alba Iulia mai am aici (și o tonă pe dvd :D).
Voi ce știți despre Alba Iulia? Sau ce oraș v-ar mai ”provoca”?

Comments

Oana • September 6, 2011

Previous Post

Next Post

Comments

1. Bungust September 6, 2011 - 17:45 Reply

Multumesc mult de tot pentru participare la concurs. Nici eu nu te-am uitat 🙂 de la #timisoaranoastra.

2. Oana S. September 6, 2011 - 18:49 Reply

Ce fain sună! N-am fost niciodată acolo, nici în Sibiu, Sighişoara şi Oradea, unde vreau să ajung 🙂

3. Oana September 6, 2011 - 23:00 Reply

Welcome, Liviu. Poate ne mai vedem :).
    Oana, în Oradea nu am fost nici eu. Sighișoara e nr. 1 în top, e ca-n povești :). Sibiu e ca Germania și Alba Iulia mi se pare o combinație între un oraș străin și unul cu accente medievale. Și oameni super de treabă.

4. paispe net September 9, 2011 - 20:19 Reply

N-am prea avut ocazia sa ies din tara dar dupa ce am vazut asta http://www.youtube.com/watch?v=1csA86DxUPs&feature=player_embedded as vrea sa merg la Torino. Nu e un comment prea nationalist :))

5. Oana September 10, 2011 - 20:24 Reply

Paispe, eu vreau din afara Barcelona neaparat. Si regiunea Provence de care-s obsedata.

6. paispe net September 11, 2011 - 19:28 Reply

Si eu cred, adica nu stiu regiunea, daca ma gandesc la ierburi de provence si batoanele de branza de capra cu diverse prin ele am orgasm gustativ si vizual.

7. Oana September 11, 2011 - 23:36 Reply

Oh, mâncarea… Să nu începem :D.